sindikato.see.daa@gmail.com

Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013

Αυτά που δεν ειπώθηκαν στο ΒΗΜΑ


Στις 5 Δεκέμβρη 2013 η εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, στην ηλεκτρονική της σελίδα, δημοσίευσε ένα άρθρο σχετικά με τα οφέλη, ιδιαίτερα στην απασχόληση, που φέρνει ο «γάμος» της Olympic Air με την Aegean. Δημοσιεύει μάλιστα δήλωση του διευθύνοντος συμβούλου της Goldair handling που τονίζει το έντονο ενδιαφέρον της εταιρείας του για τόνωση  της απασχόλησης και την καταπολέμηση της ανεργείας. Το ύφος της δήλωσης  έχει βέβαια και το ανάλογο «αβανταδόρικο» στυλ.
Η δήλωση αποπνέει έντονα μια προσπάθεια απάντησης στα ζητήματα που τίθενται-κατά κύριο λόγω από το ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ Εργαζομένων στις εταιρείες του αεροδρομίου- σχετικά με το μέλλον των εργαζόμενων της Olympic handling, τη τήρηση της Ευρωπαϊκής και Ελληνικής νομοθεσίας και της αποστασιοποίησης από την καταγγελία ότι το αεροδρόμιο έχει επιλεγεί σαν χώρος αντεργατικών πειραματισμών σε ένα περιβάλλον που μονοπωλείται.Αλλωστε είναι γνωστό ότι η Aegean είναι ο κύριος μέτοχος της Goldair handling και μετά την εξαγορά της ΟLympic air, ουσιαστικά η αεροπορικές δραστηριότητες μονοπωλούνται.
Υπάρχουν όμως κάποια ζητήματα που δεν ειπώθηκαν και θα ήταν χρήσιμο να τα θέσουμε και να δούμε αν το  ΒΗΜΑ, θα δώσει την ανάλογη προβολή,έτσι ώστε, οι αναγνώστες του να έχουν σοβαρή και αντικειμενική πληροφόρηση.

-Πόσοι εργαζόμενοι, από την Olympic air και την Aegean, απολύθηκαν μέσα στα δύο περίπου χρόνια που προωθείτο αυτή η συγχώνευση,η εξαγορά, έτσι ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος αν και όταν θα δίνοταν η έγκριση από την Κομισιόν;
-Πόση μείωση μισθών έγινε σε όλες τις εταιρείες που εμπλέκονται μέσα στα δύο αυτά χρόνια;
-Ποιο εργασιακό περιβάλλον είχαν δημιουργηθεί, όταν απαγορευόταν σχεδόν, η διώκονταν η συνδικαλιστική δράση; Μήπως δεν είναι γνωστές οι απολύσεις ιδρυτικού μέλους σωματείου, η απόλυση απεργού, η απόλυση εργαζόμενου για μια γουλιά νερό και τόσες άλλες απολύσεις;
-Η Ευρωπαϊκή και Ελληνική νομοθεσία ισχύει στη  χώρα μας και ιδιαίτερα στο αεροδρόμιο; Και αν ναι είναι γνωστό τι προβλέπει  για την προστασία των εργαζόμενων σε περίπτωση μεταφοράς του έργου σε άλλη εταιρεία;
-Είναι γνωστό ότι από τις 270 προσλήψεις, ελάχιστες είναι από την Olympic handling, οι υπόλοιπες είναι νέες; Από τις 100 περίπου προσλήψεις στην Αθήνα, οι 25-30 είναι από Olympic handling –όχι όμως στα πλαίσια της μεταφοράς προσωπικού-με μείωση των αποδοχών τους και οι υπόλοπες είναι νέες προσλήψεις, σε 6ωρη απασχόλησης με αποδοχές 460,00 Ευρώ μικτά!!!!!!Για τους νέες προσλήψεις βέβαια δεν ισχύει η Συλλογική Σύμβαση της Goldair handling!!!!!!
-Είναι γνωστό ότι η Olympic handling εξέδωσε πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου με κίνητρο αυξημένη αποζημίωση, που όμως δεν θα θεωρηθεί απόλυση και έτσι οι εργαζόμενοι δεν θα λάβουν το επίδομα ανεργίας;!!!!!!!!
-Η απώλεια όλων αυτών των θέσεων εργασίας, μέχρι τώρα, προσμετρώνται η είναι αδιάφορο σε κάποιους;
-Μπορεί να μας πεί κάποιος πόσο ασφαλείς μπορεί να αισθάνονται οι εργαζόμενοι συνολικά στο αεροδρόμιο, όταν γύρω τους δημιουργείται ένα περιβάλλον ανασφάλειας, τρομοκρατίας, εργασιακού μεσαίωνα;
Και επειδή ο «γάμος» σύμφωνα με τους υποστηρικτές του έχει και ευεργετικά κοινωνικά οφέλη για το καταναλωτικό κοινό και τον τουρισμό:
-Μήπως είναι γνωστές οι αυξήσεις των τιμών από την κοινή τιμολογιακή πολιτική των εταιρειών;
-Μήπως είναι γνωστό ότι πρίν 2 περίπου βδομάδες, οι κάτοικοι της Χίου έκαναν μποϋκοτάζ στην Olympic handling λόγω των ακριβών εισητηρίων και αναζητούσαν λύση για την μεταφορά τους, μέσω τούρκικης εταιρείας;
-Μήπως υπάρχει ένας, έστω για δείγμα, παραγωγικός τομεας που μονοπωλείται και να έχουμε πτώση τιμών;
Ελπίζουμε ότι αυτά τα ερωτήματα θα βρούν την φιλοξενεία του ΒΗΜΑΤΟΣ και θα ήταν χρήσιμο αν μέσα από την έρευνα του μπορούσε να ενημερώσει και το αναγνωστικό κοινό για την απάντηση σε αυτά τα ζητήματα.

Για το περιεχόμενο του άρθρου του ΒΗΜΑΤΟΣ επισκεφθείτε
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=545624


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου