15.11.2013
Προς:
Κον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας
Κον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων
Κοιν: Κόμματα του Ελληνικού κοινοβουλίου
Κύριε
Υπουργέ,
Με
αφορμή την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean airlines και τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή η απόφαση τόσο
στο επιβατικό κοινό, όσο και ιδιαίτερα στους εργαζόμενους, θα θέλαμε να σας
επισημάνουμε τα παρακάτω:
- Από την πρώτη ακόμα
προσπάθεια συγχώνευσης των δύο εταιρειών, είχε ξεκινήσει, μέσα από την
ύπαρξη στην ουσία ενός κοινού management, ένα πρόγραμμα περικοπών
στην λογική των «οικονομιών κλίμακος» με κύριο χαρακτηριστικό τις μαζικές
απολύσεις δεκάδων, αν όχι και εκατοντάδων εργαζόμενων. Παρά την αποτυχία
της πρώτης προσπάθειας, λόγω της απόρριψής της από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,
το πρόγραμμα αυτό στην ουσία ποτέ δεν σταμάτησε.
- Η δεύτερη προσπάθεια
εξαγοράς, η οποία και τελικά ευωδόθηκε, είχε από την αρχή της σαν βασικό
χαρακτηριστικό, ενόψει και της προβλεπόμενης από τις εταιρείες θετικής
έκβασης, την ενοποίηση πολιτικών τόσο στο επιχειρησιακό τομέα, όσο και
στον τομέα διαχείρησης ανθρώπινου δυναμικού. Ετσι λοιπόν με βάση το
σχεδιασμό των δύο εταιρειών, δεκάδες πάλι εργαζόμενοι απολύθηκαν από την
εταιρεία.
- Αυτή καθεαυτή η έγκριση της
Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την εξαγορά της Olympic Air, πέρα από τη μονοπωλιακή
κατάσταση που δημιουργεί στο τομέα των αερομεταφορών με τις γνωστές
συνέπειες στο επιβατικό κοινό-όπως περικοπή δρομολογίων σε μη κερδοφόρους
προορισμούς, άνοδος τιμής εισητηρίων που έχει ήδη διαπιστωθεί- έχει επιπτώσεις και στους υπόλοιπους τομείς
αεροπορικών δραστηριοτήτων, όπως η επίγεια εξυπηρέτηση και η τροφοδοσία
των αεροσκαφών [Catering].
Ηδη έχει ανακοινωθεί και βρίσκεται σε πορεία υλοποίησης, η διακοπή της
συνεργασίας της Olympic Air με το Olympic Catering, με συνέπεια την απόλυση
περίπου εκατό εργαζόμενων, καθώς επίσης και η ανακοίνωση εκ μέρους της Olympic handling της απώλειας του
κυριότερου πελάτης της, δηλ. της Olympic Air η οποία δίνει την επίγεια
εξυπηρέτηση στην Goldair handling. Η επιλογή αυτή μειώνει
δραματικά το κύκλο εργασιών της Olympic handling, στην οποία παραμένει ένα
μικρό έργο εξυπηρέτησης ξένων αεροπορικών εταιρειών, με αποτέλεσμα μαζικές
απολύσεις και ένα σκοτεινό μέλλον για την ίδια την εταιρεία αφού δημιουργεί έντονο πρόβλημα επιβίωσης της.
Κύριε
Υπουργέ,
Η εικόνα
που σας περιγράψαμε δεν αφήνει καμμία αμφιβολία ότι η εξαγορά της Olympic Air από την Aegean, δεν αφορά μόνο τις δύο εταιρείες, αλλά έχει
συνέπειες στο σύνολο των εταιρειών του ομίλου της Olympic και αλλάζει το τοπίο στο σύνολο των αεροπορικών
δραστηριοτήτων στην χώρα μας, δημιουργόντας μια μονοπωλιακή κατάσταση που όπως
σας προαναφέραμε θα έχει επιπτώσεις στο καταναλωτικό κοινό και κατά κύριο λόγο
θα διαμορφωθεί εις βάρος των ήδη εργαζομένων του κλάδου. Αυτό διότι ενώ το
έργο, με οποιαδήποτε μορφή, παραμένει, οι μελλοντικοί ανάδοχοι δεν δείχνουν
κανένα ενδιαφέρον για την προστασία των εργαζόμενων, την προστασία της εργασίας
και των μισθολογικών τους δικαιωμάτων.
Η αγωνία
μας αυτή επιβεβαιώνεται τόσο από την μακρόχρονη εμπειρία του κλάδου, όσο και
από το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις προσπαθούν μέσα από την χρησιμοποίηση
ευέλικτων μορφών εργασίας [μερική απασχόληση, εποχιακή απασχόληση κ.λ.π] και
αξιοποιόντας τις δυνατότητες που τους δίνουν οι αλλαγές στην εργατική
νομοθεσία, να δημιουργήσουν ένα εργασιακό περιβάλλον όπου δεν θα υπάρχει ούτε η
στοιχειώδης προστασία των εργαζόμενων.
Ιδιαίτερα
ανησυχούμε για το γεγονός ότι μέχρι στιγμής έχουν ανακοινωθεί οι σχεδιασμοί των
εταιρειών, αλλά δεν έχει ανακοινωθεί καμμία πρόβλεψη σχετικά με το μέλλον των
εργαζόμενων, αυτών που το αντικείμενο εργασίας τους μεταφέρεται σε άλλο φορέα, όπως προβλέπει τόσο η Ευρωπαϊκή, όσο και η
Ελληνική νομοθεσία. Αντίθετα έχουν ξεκινήσει διαδικασίες μείωσης προσωπικού
με την αιτιολογία της μείωσης του κύκλου εργασιών.
Κύριε
Υπουργέ,
Εάν
προχωρήσει ο σχεδιασμός με τον τρόπο που τον έχουν σχεδιάσει οι δύο εταιρείες,
θα θρηνήσουμε εκατοντάδες απολυμένους στο κλάδο που θα προστεθούν στο εναμισυ
και πλέον εκατομύριο ανέργων της χώρας μας. Οι εταιρείες έχουν υποχρέωση και
εσείς πρέπει να επιβάλλεται, τον σεβασμό της Ευρωπαϊκής και ελληνικής
νομοθεσίας σχετικά με την προστασία των εργαζόμενων στην περίπτωση της
μεταφοράς έργου, όπως ακριβώς γίνεται στην προκειμένη περίπτωση. Προστασία η
οποία προβλέπεται και στο τελευταίο κανονισμό που ψήφισε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
για την επίγεια εξυπηρέτηση.
Ζητάμε
να μην χαθεί καμμία θέση εργασίας, αντίθετα να μεταφερεθεί το προσωπικό στους
ανάδοχους του έργου, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν, αλλά και πρόσφατα με την
μεταφορά της επίγειας εξυπηρέτησης της Aegean στην Goldair Handling.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου